‘’EĞİTİMCİ KİMLİĞİNİZLE SEKTÖRÜN LİDERLİĞİNİ ÜSTLENDİNİZ’’
Sendikanın kurucu Başkanı Atilla Evren, yaptığı açış konuşmasında katılımcılara yönelik olarak, ‘’Başta eğitimci ve öğretmen kimliğinizle bu sektörün liderliğini üstlenmiş bulunmaktasınız. Kurumlarımızın başarısı, verdiğimiz eğitimin kalitesine; eğitimin kalitesi ise doğrudan sınıflarımızdaki öğretmenlerimizin
refahına, mesleki yeterliliğine ve saygınlığına bağlıdır’’ dedi.
KÜRESEL ÖĞRETMEN KRİZNE DİKKAT ÇEKTİ
Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) tarafından 2024 yılında yayımlanan ve Birleşmiş
Milletler Genel Sekreteri'nin Yüksek Düzeyli Öğretmenlik Mesleği Paneli'nin tavsiyelerini içeren raporun küresel öğretmen krizinin ciddiyetini bir kez
daha ortaya koyduğunu kaydeden Evren, ‘’Bu rapor, öğretmenlik
mesleğini Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi 4'e (SKH 4) ulaşmada merkezi bir konuma
yerleştirirken, standartlarımızı yükseltme yolumuzun da haritasını çizmektedir.
Birer öğretmen olarak bizim sorumluluğumuz, işveren olsak da, mesleğin zorluklarını bizzat tecrübe etmiş eğitimcileriz. Bu nedenle, sektörümüzdeki
öğretmenlerin standartlarını yükseltmek, sadece bir işveren yükümlülüğü değil, aynı zamanda mesleki ve etik bir zorunluluktur’’ ifadelerine yer verdi.
Özel öğretim sektörünün esnek yapısı ve yenilikçi yaklaşımlarıyla eğitim sistemine
önemli katkılar sunduğunu da vurgulayan Atailla Evren, şöyle devam etti:
DÖNÜŞÜME ÖNCÜLÜK ETMELİYİZ
‘’Katkıyı sürdürülebilir kılmak için ILO'nun da vurguladığı şu temel alanlarda dönüşüme öncülük etmeliyiz:
ILO'nun temel prensibi olan sosyal diyalog, öğretmen kuruluşları ile işverenler arasında güvene dayalı, yapıcı görüşmelerin tesis edilmesini gerektirir. Sendikamız, bu diyalog mekanizmasını sektör bazında güçlendirmelidir. İnsana Yakışır Ücret ve Güvence; Öğretmenlerimize, rekabetçi ve ILO'nun da tavsiye ettiği üzere ‘saygın’ bir
yaşam standardı sunan ücret ve sosyal güvenceler sağlamalıyız. Sözleşmeli ve
güvencesiz çalıştırmanın yol açtığı yıpranmayı ortadan kaldırmalıyız.
Öğretmen Özerkliği: Öğretmenlerimizin, sınıf içinde kendi bilgi ve yeterliliklerine dayalı profesyonel özerkliğini ve faalliğini destekleyen politikalar geliştirmeliyiz
ILO raporu, öğretmenlerin sürekli mesleki gelişimine (SMG) yapılan yatırımı, kalitenin
anahtarı olarak görmektedir. Öğretmenlerimizin, pedagojik yenilikler, dijital yetkinlikler ve değişen öğrenci ihtiyaçlarına yönelik düzenli ve yüksek kaliteli SMG eğitimleri almasını sağlamalıyız. Bu yatırımı bir maliyet değil, en büyük rekabet avantajı olarak görmeliyiz. Sektörümüzde vasıfsız veya yetersiz eğitimli personel kullanımını derhal aşamalı olarak durdurmaya yönelik ortak taahhütler geliştirmeliyiz.
Sendikamızın ILO ile resmî bir işbirliği zemini oluşturması, yerel insiyatiflerimizi küresel standartlarla buluşturacaktır. ILO'nun çalışma standartları, iyi uygulamaları ve teknik uzmanlığından yararlanarak, öğretmen iş gücünün kalitesini ve çalışma koşullarını gösteren, sektörümüze özgü ‘Altın Standartlar’ setini oluşturabiliriz.
ILO'nun uluslararası platformlardaki tanınırlığını kullanarak, özel öğretim sektöründeki öğretmenlik mesleğinin statüsünü ve itibarını yükseltmeye yönelik ortak savunuculuk kampanyaları yürütebiliriz.
Eğitim, bir ülkenin geleceğidir. Bu geleceği inşa eden mimarlar ise öğretmenlerdir. Birer öğretmen olarak çıktığımız bu yolda, işveren sendikası çatısı altında attığımız her adım, sektörümüzdeki tüm öğretmenlerin hak ettiği saygınlığa,
güvenceye ve profesyonel gelişime ulaşmasını hedeflemelidir. ILO ile kuracağımız bu stratejik ortaklık, sendikamızın ulusal ve uluslararası alanda yalnızca ticari değil, aynı zamanda etik ve mesleki liderliğini de perçinleyecektir. Gelin, hep birlikte, özel öğretim sektörünü dünya standartlarında bir mesleki mükemmeliyet merkezi haline getirelim. ‘’




