Yeni yönetmelik, gemilerin seyir, can, mal ve çevre güvenliği standartlarına uygunluğunu ve gemi personelinin çalışma koşullarını denetlemeyi hedefliyor. Liman devleti denetim görevlisi olacak kişilerde lisans düzeyinde eğitim, İngilizce yeterlilik ve uluslararası sözleşmeler hakkında bilgi sahibi olma şartı aranacak. Ayrıca, görev alacak kişilerin uzakyol birinci zabiti veya üstü, ikinci mühendis, makinist veya üstü yeterliliğine sahip olmaları ve bir yıllık sörveyörlük deneyimi bulunması gerekiyor.

Adana limanlarında yapılacak denetimler, elektronik sistem üzerinden takip edilecek ve raporlar İngilizce olarak hazırlanacak. Denetim görevlileri, denetledikleri gemilerle ticari ilişki kuramayacak.

GİRİŞ YASAĞI KURALLARI NETLEŞTİ

Yeni yönetmeliğe göre, limanlarda tutulma kararına rağmen izinsiz ayrılan gemilere 6 ay süreyle Türk limanlarına giriş yasağı uygulanacak. Son 36 ayda üç veya daha fazla tutulma kaydı bulunan gemiler, Adana dahil tüm Türk limanlarına kabul edilmeyecek.

İlk defa giriş yasağı uygulanan gemiler için süre 12 ay; tekrar edilmesi durumunda 24 ay.

“Trafik Güvenliği Değil, Gelir Tuzağı!” Orhan Sümer’den Çarpıcı Trafik Cezası Uyarısı
“Trafik Güvenliği Değil, Gelir Tuzağı!” Orhan Sümer’den Çarpıcı Trafik Cezası Uyarısı
İçeriği Görüntüle

İkinci kez giriş yasağı alan gemiler için yasak kalıcı olacak.

Gemi sahipleri veya bayrak devletleri, kararın itirazı için bir ay içinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Denizcilik Genel Müdürlüğü’ne başvurabilecek.

ADANA LİMANLARI VE BÖLGESEL ETKİ

Adana limanları, Türkiye’nin Akdeniz’e açılan kritik deniz hattında yer alıyor. Yeni denetim sistemi ve giriş yasağı uygulamaları sayesinde limanlarda güvenlik, çevre ve uluslararası standartlara uyum güçlendirilecek. Bu sayede hem ticari gemi trafiği daha güvenli hale gelecek hem de Adana limanları Türkiye’deki deniz taşımacılığı standartlarının öncüsü olacak.

Muhabir: BERİL ANT