Yangında 12 ev ve bir ahırla birlikte bin 725 hektarlık ormanlık alan küle döndü.
Tarım ve Orman Bakanlığı ile Adalet Bakanlığı arasında imzalanan protokol kapsamında
‘denetimli serbestlik hükümlüleri’, vatandaşların da desteğiyle önce yanan ağaçları bölgeden
temizledi; sonra ekime hazır hale getirilen toprağa fidanları dikti. Çabalar sonuç verdi; yanan
sahalar yeniden hayat buldu; bölge yeşil bir örtüye büründü.
Adana’nın Aladağ ilçesinde 5 yıl önce çıkan ve 3 gün süren çalışmaların ardından
kontrol altına alınarak söndürülen orman yangınında küle dönen, bin 725 hektarlık alan;
hükümlü ve vatandaşların da desteğiyle yeniden hayat buldu; bölge yeşil bir örtüye büründü.

YANGIN 3 GÜNDE SÖNDÜRÜLDÜ
Adana’nın Aladağ ilçesine bağlı Boztahta Mahallesi’nde 29 Temmuz 2021 tarihinde çıkan
ekiplerin yoğun çalışması sonrası, ancak 1 Ağustos’ta kontrol altına alınabilen orman
yangınında 12 ev, bir ahırla birlikte bin 725 hektarlık ormanlık alan da zarar gördü. 3 gün
süren yangından geriye ailelerin acı hikayeleri, küle dönen evler ve yok olup giden ormanlık
alanlar kaldı. Ancak bölgede 5 yıl süren çalışmalar, meyvesini verdi; umutlar yeniden yeşerdi.

HÜKÜMLÜLER SAHAYA SÜRÜLDÜ
Tarım ve Orman Bakanlığı ile Adalet Bakanlığı arasında imzalanan, işbirliği protokolü
kapsamında; işledikleri çeşitli suçlar nedeniyle ‘denetimli serbestlik’e tabi tutulan
hükümlüler, yanan orman sahalarının yeniden yeşertilmesi noktasında sahaya sürüldü. Adana
Orman Bölge Müdürlüğü koordinasyonunda; orman yangınından zarar gören bin 725
hektarlık alanda kapsamlı bir rehabilitasyon ve ağaçlandırma çalışması başlatıldı.

YANAN SAHALAR HAYAT BULDU
Bu kapsamda sahada zarar gören ağaçların sahadan çıkartılması sağlanırken, iş makineleriyle
hazırlanan topraklara da fidan dikimi gerçekleştirildi. Yapılan çalışmalarla yanan sahalar
yeniden hayat buldu; bölge yeşil bir örtüye büründü. Söz konusu alanda oluşturulan genç
ormanların gelişiminin desteklenmesi amacıyla kültür bakımı çalışmalarının da sürdürüldü
bilgisi verildi.


KÜLLERİNDEN YENİDEN DOĞUYOR
Doğanın yeniden canlandırılması çalışmalarına sadece hükümlüler değil, aynı zamanda
vatandaşlar da destek veriyor. Uzman ekiplerin gözetiminde gerçekleştirilen bakım
çalışmaları kapsamında genç fidanların gelişimi desteklenerek, geleceğin güçlü ve verimli
ormanlarının oluşturulmasına katkı sağlanıyor. Çalışmalarla ilgili olarak, Adana Orman Bölge
Müdürlüğü’nden yapılan açıklamada; “Aladağ'da küllerinden yeniden doğan ormanlar,
doğanın kendini yenileme gücünü ve insan emeğinin önemini bir kez daha gözler önüne
seriyor. Daha yeşil bir gelecek için yürüttüğümüz çalışmalar kararlılıkla sürüyor” denildi.






