Küçükdalyan Mahallesi’nde ikamet eden çift, yeni yuvaları için ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla Haraparası Mahallesi’ndeki Altus bayisinden 70 bin TL’ye çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, buzdolabı ve televizyon satın aldı. Kredi kartıyla ödemelerini yapan çift, ürünlerin teslim edilmesini beklerken, sosyal medyada bayi sahibinin dolandırıcılık yaptığına dair haberler gördü. İş yerinin önüne geldiklerinde kepenklerin kapandığını ve iş yeri sahibine ulaşılamadığını fark eden çift, dolandırıldıklarını anladı.
Ürünlerin kendilerine teslim edilmemesine rağmen taksit ödemelerine devam etmek zorunda kalan Recepoğlu ve Göçer çifti, ekonomik sıkıntılar nedeniyle düğünlerini 3 ay ertelemek zorunda kaldı.
Özgür Recepoğlu mağduriyetini şu sözlerle dile getirdi:
“Biz evlilik hazırlığı yaparken çeyizleri diziyorduk. Beyaz eşya için Altus’u tercih ettik. Altus bayisine geldik ve ürünlerimizi seçtik. Fişimiz elimizde, hala ürünlerin gelmesini bekliyoruz. Bu dükkanda normal piyasanın altında fiyatlarla bize yardımcı oldu. Biz evleniyoruz diye size ikramım olsun dedi ve yardımcı oldu. Biz de öyle olunca direkt nakit olarak bütün parayı ödedik. Ondan sonra bir ay içerisinde ürünler elinizde olacak, ben fabrikadan sipariş ettim dedi. Sosyal medyada haberini gördüm ve onun üzerine dükkana geldim. Dükkanın önünde adama ulaşmaya çalışıyorum, arıyorum ve yazıyorum ama hiçbir şekilde geri dönüş alamıyorum. Evlilik sürecinde düğün hazırlığı yaparken şu anda düğünümüz iptal oldu. Böyle bir mağduriyet durumundayız. Biz buradan çamaşır makinesi, buzdolabı, televizyon ve bulaşık makinesi almıştık. Hepsini Altus marka almıştık, toplam 70 bin TL tuttu. Bunların ödemesini ben kredi kartıyla ödedim, hala taksitlerini ödüyorum. Satın aldığım ürünler elime ulaşmayın ürünün taksitlerini ödüyorum. Ben Altus yetkililerinden mağduriyetimin giderilmesini istiyorum. Bu yüzden biz mağduriyetimizin giderilmesini istiyoruz. Şu anda düğünümü ertelemek zorunda kaldım.”
Elif Göçer ise yeni evlenecek çiftlere şu tavsiyede bulundu:
“Eşyaları ben seçtim. Çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, buzdolabı ve televizyon almıştık. Şu anda hala elimizde olmayan ürünlerin taksitini ödemiş olduk. Yaz sonu bir düğün planımız vardı ama maalesef ki evlenemiyoruz, düğünümüzü de iptal ettik. Düğünümüz 3 ay sonra olacaktı ama şu anda erteledik. Çünkü mağduriyetimiz giderilmesi gerekiyor ki yeniden plan yapalım. Bu durumdan dolayı üzgünüm. Bu kadar emek verdik ve depremzede olunca daha farklı oluyor. Yeni evlenecek çiftlere tavsiyem; ilk önce ürünleri teslim alın, ondan sonra ödemeyi yaparsınız.”




