Sağlık Bakanlığı tarafından başlatılan “Uzaktan Hasta Değerlendirme Sistemi” (UHDS), Mersin’in kırsal mahallelerinde de uygulanmaya başlandı. Toroslar ilçesine bağlı Musalı Mahallesi’nde yaşayan 81 yaşındaki Zübeyde Bulut, köyünden ayrılmadan doktora ulaşıp muayene oldu.
Vatandaşların sağlık hizmetlerine daha hızlı, kolay ve güvenli şekilde erişimini sağlamak amacıyla geliştirilen UHDS sayesinde hastalar, Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) üzerinden randevu alarak, hekimlerle görüntülü görüşme gerçekleştirebiliyor.
Sistemin Mersin’deki ilk uygulamalarından biri Zübeyde Nine’nin yaşadığı Musalı Mahallesi’nde gerçekleşti. 81 yaşındaki Zübeyde Bulut, MHRS üzerinden aldığı randevuyla Tarsus Devlet Hastanesi’nde görevli doktorla görüntülü olarak görüştü. Görüşme sırasında rahatsızlığını anlatan Zübeyde Nine’ye doktor gerekli değerlendirmeleri yaptıktan sonra e-reçete düzenledi. Reçete, kısa mesajla doğrudan cep telefonuna gönderildi.
Uygulama; tanı koyma, daha önce teşhis edilen hastalıkların takibi, tıbbi danışmanlık, konsültasyon, e-reçete, e-rapor işlemleri ile hasta yönlendirme gibi birçok hizmeti kapsıyor. Özellikle yaşlı bireyler, kronik hastalığı olanlar, kırsal bölgede yaşayanlar ve sağlık kuruluşlarına ulaşmakta zorluk çekenler için büyük kolaylık sağlıyor. Gerek görüldüğünde, hastanın fiziksel muayene için sağlık kuruluşuna yönlendirilmesi de mümkün.
“Görüntülü ve sesli şekilde çevrim içi görüşme sağlanıyor”
Mersin İl Sağlık Müdürlüğü Kamu Hastaneleri Hizmetleri Başkanlığı Hastane Hizmetleri biriminden Şule Bilici, sistemle ilgili şu bilgileri verdi:
“Vatandaşlarımız MHRS web sayfası, mobil uygulama ya da Alo 182 üzerinden randevu alabiliyor. Randevu sonrasında hastaya link gönderiliyor. Bu bağlantı üzerinden ilgili branştaki hekimle görüntülü ve sesli şekilde online görüşme yapılabiliyor. Görüşme sonucunda hekim tarafından e-reçete yazılabiliyor, danışmanlık hizmeti verilebiliyor. Tüm kayıtlar Sağlık Bakanlığımızca dijital ortamda güvenli şekilde saklanıyor. Bu sistemle hem sağlık hizmetleri dijitalleşiyor hem de hizmet kalitesi artıyor.”
“Reçetemiz mesajla geldi”
Zübeyde Nine’nin torunu Bilge Bulut ise sistemden memnuniyetini şu sözlerle ifade etti:
“Babaannem 80 yaşının üzerinde, sık sık rahatsızlanıyor ama şehre inemiyoruz. Bugün doktorumuzla görüntülü olarak konuştuk. Bizimle çok güzel ilgilendi. Reçetemizi yazdırdık, mesajla cep telefonumuza geldi. Çok memnun kaldık, teşekkür ederiz.”




