Çukurova Üniversitesi Gastroenteroloji Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Yüksel Gümürdülü, Balcalı Hastanesi’nde endoskopi işlemi için randevu sistemini kaldırdıklarını ve hastalara aynı gün öğretim üyeleri tarafından dünya standartlarında endoskopi işlemi yapıldığını söyledi. Bunun devrim niteliğinde bir uygulama olduğunu kaydeden Prof. Dr. Gümürdülü, yurttaşlara hizmet için var olduklarını belirterek, en iyi hizmeti vermek için çalıştıklarını ifade etti.
HİZMET KALİTESİNİN ÇITASI YÜKSELDİ
Gazetemize yaptığı açıklamada endoskopi işlemi daha önceleri aylar sonrasına randevu verdiklerini anımsatan Prof. Dr. Yüksel Gümürdülü, hasta memnuniyetini artırmak ve hizmet kalitesini yükseltmek için başhekimlik ve dekanlıkla yaptıkları görüşme ve yazışmaların ardından randevu sistemine son verdiklerini aktardı.
DEVRİM NİTELİĞİNDE BİR UYGULAMA
Mesleki açıdan bu uygulamanın devrim niteliğinde olduğunu dile getiren Prof. Dr. Gümürdülü, hastaların hastaneye geldiği gün endoskopi yaptırabildiğini belirtti.
Çukurova Üniversitesi’nin büyük bir kurum olduğunu ve sahip olduğu kadroyla büyüdüğünü vurgulayan Prof. Dr. Gümürdülü, ÇÜ’nün çağın gereklerine uygun bir şekilde geliştiğini söyledi. Uygulamayla iş yükünün artabileceğini kaydeden Prof. Dr. Gümürdülü, yoğunluk artışına karşı stratejik planlarının da hazır olduğunu bildirdi.
PROF. DR. GÜMÜRDÜLÜ: ‘İDDİALIYIZ’
Prof. Dr. Gümürdülü, “ Artık endoskopi ünitesinde randevu vermeden işlem yapıyoruz. Bu mesleki açıdan bir devrimdir. Ben burada bu hizmeti halka veriyorum. Çünkü ben Adanalıyım ve bu mesleği halka hizmet etmek için yapıyorum. Çukurova Üniversitesi büyük bir kurum ve üniversitemiz bizlerle de büyüyor. Üniversitemiz gelişimini sürdürerek çağa ayak uydurmuş durumda. Biz de bunun öncülüğünü yaptık ve randevu uygulamasını kaldırdık. Elbette ki iş yükü artacaktır. Siz hasta tedavi ettikçe hasta gelir. Yoğunluk artışına karşı stratejik planlarımız var. Bunlar yıllar önce yapılması gereken şeyler aslında. Biz bunları oluşturduk ve söylediklerimizde iddialıyız” dedi.
‘DAHA İYİ HİZMET VEREBİLİRİZ’
Balcalı’ya hastaların Ankara’dan ya da İstanbul’dan değil Doğu’dan geldiğine dikkati çeken Prof. Dr. Gümürdülü, “Buraya Anadolu’mun köyünden insanlar geliyor. Çoğunun cebinde yol parası yok. Bazılarına bir ay sonrasına bazılarına altı ay sonrasına randevu verebiliyorduk. O zamana kadar yaşarsa geliyordu. Bunu ortadan kaldırmak için böyle bir uygulamayı başlattık. Bunun için dört tane asistan istedim. Bu imkanları sağlayabilirsek tabiî ki daha iyi hizmet verebiliriz. Mücadele etmezseniz olmuyor. Kendi üzerimize düşeni yapmadan karşıdan beklemenin doğru olmadığını düşünüyorum” diye konuştu.
HASTA MEMNUNİYETİ ÖN PLANDA
Bu uygulamayla bir rekabeti başlatmak ve diğer birimlerin de bu şekilde çalışmasını teşvik etmek istediğini anlatan Prof. Dr. Yüksel Gümürdülü, hasta memnuniyeti için personelin davranış biçimleri konusunda kurallar koyduklarını anlattı. Prof. Dr. Gümürdülü, “Kendi bölümümde çalışanlara şunları söylüyorum; Hastalarla tartışmayacaksınız, hastaların yanında birbirinizle tartışmayacaksınız, hastayı terslemeyeceksiniz, hasta geldiğinde herhangi bir problem olursa A4 kağıdını verip ‘Başhekimliğe şikayet dilekçeni ver’ diyeceksiniz. Biz bunu yaptık. Daha önce haftada 3-4 kez kavga çıkardı. Münferit ses yükselmeler ya da gözümden kaçan şeyler olabilir ama son 4-5 aydır kavga duymadım. Vatandaş buraya zaten dertli geliyor” şeklinde konuştu.
VURAL KÖSE / GÜNAYDIN ADANA GAZETESİ




