Çelebi, denetimsizlik, standart dışı uygulamalar, kalitesiz malzeme kullanımı, 10 numara yağ ve hatalı LPG montajlarının yangın riskini artırdığını söyledi.
Kış ve yaz aylarında otomobil, minibüs, kamyon, tır ve otobüslerde sık sık yangınların yaşandığına dikkat çeken Çelebi, bu durumun temelinde denetimsiz servisler ve yetersiz eğitimli personel bulunduğunu belirtti.
“Araç tamir servislerinin yetkili olmaması ve her isteyenin araç bakımı yapabildiği bir ortamda yaşıyoruz. Bu kişilerin eğitimli ve yetkilendirilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Araç servis elemanlarının uzun bir eğitimden sonra bu mesleği icra etmesi gerekmektedir” dedi.
“Kalitesiz yedek parçalar yangına davetiye çıkarıyor”
Araçta kullanılan yedek parçaların da yangınlara sebep olabileceğini vurgulayan Çelebi şöyle devam etti:
“Araçlar üretilirken belli standartlarda üretiliyor. Ancak herhangi bir usta bu standartları kendi başına değiştirebiliyor. Bunlar yapılırken mutlaka kaliteli malzeme ve mühendislik hesaplarına uygun gerçekleştirilmesi gerekmektedir.”
“10 numara yağlar motoru tutuşturabiliyor”
Ticari araçlarda maliyeti düşürmek için 10 numara yağ kullanımına da dikkat çeken Çelebi, tehlikeyi şöyle anlattı:
“Bu 10 numara yağları inceltmek için tiner ve solvent gibi kimyasallar kullanılıyor. Onlar çok kolay yanabilir. Haliyle araçlarda kullanılan bu 10 numara yağ, aracın kullanımı esnasında özellikle motor kısmında çok kolay yangın çıkarabilmektedir.”
“Denetimsiz LPG sistemleri trafikte bomba gibi”
LPG sistemlerinin de yangın sebeplerinden biri olduğunu belirten Çelebi, denetim eksikliğinin altını çizdi:
“Daha önce montaj aşamasında Makine Mühendisleri Odası denetleme yapıyordu. Ancak bu yönetmelik değişti. Artık montajı yapan kişinin kendi kendini denetlemesi gibi bir yönteme geçildi. Haliyle montajı doğru yapılmamış bir LPG sisteminin trafikte bomba gibi dolaştığını söylemek yanlış olmaz.”




