Eğitim-Bir-Sen Genel Merkezi tarafından 81 ilde gerçekleştirilen çalışmada, öğretmenler, okul yöneticileri, lise öğrencileri ve velilerin görüşleri alınarak eğitim sisteminin mevcut durumu değerlendirildi.

Sarıgeçili, araştırmanın 36 binden fazla katılımcıyla yürütüldüğünü belirterek, elde edilen verilerin eğitim sisteminin son dört yılını yeniden gözden geçirme gerekliliğine işaret ettiğini söyledi. Araştırmaya katılan öğretmenlerin yüzde 93,8’i ve okul yöneticilerinin yüzde 97,1’i mevcut sistemde son dönemin değiştirilmesi gerektiği görüşünü paylaştı. Öğrenci ve veliler de benzer şekilde değişim beklentisi taşıyor.

36 Bin Kişi Katıldı, Eğitimde Yeniden Yapılanma Talebi Yükseldi

Araştırmada 17.762 öğretmen, 7.034 okul yöneticisi, 5.415 lise öğrencisi ve 5.907 veli yer aldı. Katılımcıların görüşleri, zorunlu eğitim sisteminin toplum ve iş dünyası ihtiyaçlarıyla uyumlu olmadığını ortaya koydu. Özellikle öğrencilerin iş hayatına geç atılması, okul terki riskinin artması ve eğitim süresinin uzunluğu önemli sorunlar arasında gösterildi.

Sarıgeçili, “Öğretmenlerin yüzde 87,8’i, yöneticilerin yüzde 93,1’i ve velilerin yüzde 71,6’sı uzun zorunlu eğitim sürelerinin iş dünyasında ara eleman bulmayı zorlaştırdığını düşünüyor” diyerek iş dünyasıyla eğitim sistemi arasındaki uyumsuzluğa dikkat çekti.

Adana’nın Şanlı Kurtuluşu İçin Tarihi Adım! 5 Ocak Platformu’ndan Vali Köşger’e Özel Sunum
Adana’nın Şanlı Kurtuluşu İçin Tarihi Adım! 5 Ocak Platformu’ndan Vali Köşger’e Özel Sunum
İçeriği Görüntüle

Lise Son Sınıf ve Yeni Model Önerileri Gündemde

Araştırmada en çok eleştirilen konulardan biri de lise son sınıfın yapısı oldu. Öğrencilerin yüzde 92,3’ü, öğretmenlerin yüzde 90,4’ü bu sınıfın üniversite hazırlık ve kariyer planlama sürecine uygun şekilde yeniden yapılandırılması gerektiğini ifade etti.

Yeni lise modelleri arasında “3+1” (3 yıl zorunlu + 1 yıl isteğe bağlı) ve “2+2” (2 yıl zorunlu + 2 yıl isteğe bağlı) sistemlerinin katılımcılardan en fazla desteği gördüğünü vurgulayan Sarıgeçili, bu modellerin esnek ve bireyselleştirilmiş eğitim ihtiyacına yanıt vereceğini belirtti.

Açıklamasının sonunda Sarıgeçili, “Bu büyük çaplı saha araştırması, eğitimin yeniden yapılandırılmasında rehber niteliği taşıyor. Tüm paydaşların bu veriler doğrultusunda ortak akıl ile hareket etmesi gerekiyor. Dinleyenler daha ayrıntılı bilgilere internet sitemizden ulaşabilir” ifadelerini kullandı.

Kaynak: BÜLTEN