Ticaret Bakanlığı ile Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan ve Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren değişiklikle, artık işletmenin muhasebesiyle doğrudan ilgili olmayan ticari defterlerin elektronik ortamda tutulması zorunlu hale geldi.
Yeni düzenlemeye göre şirketlerin pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterini elektronik ortamda tutmaları gerekiyor. Bu kapsamda Adana’daki çok sayıda şirket, dijital altyapılarını güçlendirme ve sisteme uyum sağlama sürecine girecek.
Daha önce fiziki defter tutan ve elektronik defter yükümlülüğü kapsamına giren şirketlere, kapanış onayı için verilen süre de değiştirildi. Notere başvurarak fiziki defterlerin kapanış onayını yaptırma süresi 2 aydan 6 aya çıkarıldı.
Ayrıca yönetim kurulu karar defterlerini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketler, tekrar fiziki deftere dönmek isterse, ilgili yönetim kurulu kararını Ticaret Bakanlığı’na sunarak sistemden çıkabilecek. Bu durumda fiziki defterin açılış onayı, Bakanlık tarafından verilen belgeyle noter aracılığıyla gerçekleştirilecek.
Uzmanlara göre bu adım, Adana’daki şirketlerin bürokratik işlemlerini azaltırken, kayıtların güvenliğini ve erişilebilirliğini artıracak. Yeni uygulamanın özellikle organize sanayi bölgelerinde faaliyet gösteren firmalar için önemli kolaylıklar sağlayacağı ifade ediliyor.





