5 Yaşından Sonra Büyük Tehlike! Kepçe Kulak Ameliyatında En Doğru Zaman Açıklandı
5 Yaşından Sonra Büyük Tehlike! Kepçe Kulak Ameliyatında En Doğru Zaman Açıklandı
İçeriği Görüntüle

Ancak bu düşük verilerin arka planında önemli bir neden var. Adana Şakirpaşa Havalimanı’nın sivil uçuşlara kapatılması istatistikleri olumsuz etkiledi. 2024 yılında açılan Çukurova Havalimanı’nın ardından Şakirpaşa’nın sivil trafiğe kapatılmasıyla birlikte, Adana’ya havayoluyla gelen yabancı ziyaretçiler artık resmî kayıtlarda görünmüyor.

ADANA’YA GİRİŞLER SADECE DENİZ YOLUYLA

Bakanlık verilerine göre, Adana’ya 2025 yılının Ocak-Mayıs döneminde yalnızca deniz limanları üzerinden ziyaretçi girişi oldu. Toros Tarım Limanı üzerinden 593, Yumurtalık’taki Sanko Limanı’ndan 239, Botaş Limanı’ndan ise sadece 29 kişi Adana’ya ulaştı. Toplamda 876 kişilik bu sayı, turistik açıdan potansiyeli çok yüksek olan bir kent için yok denecek kadar az olarak yorumlandı.

VERİLER MERSİN’E YAZILIYOR, ADANA GÖRÜNMÜYOR

Adana’ya ulaşımda artık kullanılan Çukurova Havalimanı, Mersin sınırları içinde yer aldığı için buradan yapılan uluslararası girişler Mersin’in hanesine yazılıyor. Bu durum, Adana’nın turizm istatistiklerinde görünmez hale gelmesine neden oluyor. Oysa birçok ziyaretçinin esas hedefinin Adana olduğu biliniyor.

ŞAKİRPAŞA’NIN KAPATILMASI KARARI GÖZDEN GEÇİRİLMELİ

Bölgenin önemli kenti olan Adana’nın, Şakirpaşa Havalimanı’nın kapanmasıyla uluslararası giriş verilerinden dışlanması, şehir ekonomisi, turizmi ve tanıtımı açısından ciddi bir dezavantaj oluşturuyor. Kentin yıllardır alıştığı havayolu ağı, yerini istatistiksel bir boşluğa bıraktı.

DENİZ YOLUYLA GELENLER ZATEN KISITLI

Adana’dan deniz yoluyla yapılan girişlerde de ciddi bir yoğunluk görülmedi. 5 ayda toplam 876 kişi giriş yaptı; 868 kişi ise deniz yoluyla çıkış yaptı. Bu rakamlar, şehrin gerçek potansiyelini yansıtmaktan çok uzak. Modern bir havalimanı açılmış olsa da, sınır kapısı olarak Mersin’e yazılması Adana’nın uluslararası görünürlüğünü azaltıyor.

Muhabir: ADİL DURMAZ