Düzenlemede motor hacmi, elektrik motor gücü ve batarya kapasitesi gibi kriterlere göre farklı vergi matrahları belirlenirken Cumhurbaşkanı’na da farklı oranlar tayin etme yetkisi verildi.
Motor hacmi 1600 cm³’ü geçmeyen ve ÖTV matrahı 1 milyon TL’nin altında kalan araçlarda ÖTV oranı yüzde 80 olarak sabitlendi. Hibrit araçlarda ise motor hacmi 1800 cm³’ü geçmeyen ve elektrik motor gücü 50 kW’ın üzerinde olanlarda aynı oran geçerli olacak.

Yüksek Güçteki Hibritlerde Vergi Yüzde 150’ye Çıkıyor
Elektrik motor gücü 100 kW’ın üzerindeki ve motor hacmi 2500 cm³’ü aşan hibrit modeller için ÖTV oranı yüzde 150’ye yükseldi. Bu durum, söz konusu araçların fiyatlarında ciddi artış anlamına geliyor.
Kamyonetlerde ÖTV Artışı
Kamyonetlerde daha önce yüzde 4 olan ÖTV, yeni düzenleme ile yüzde 50’ye çıkarıldı. Bu araç sınıfında yer alan Ford Ranger, SsangYong Musso Grand, Toyota Hilux ve Volkswagen Amarok gibi modellerin fiyatları önemli ölçüde yükseldi.
Fiyatlardaki Değişimler
Ford Ranger’ın fiyatı 2,96 milyon TL’den 4,27 milyon TL’ye, SsangYong Musso Grand 1,78 milyon TL’den 2,57 milyon TL’ye, Toyota Hilux 2,11 milyon TL’den 3,05 milyon TL’ye, Volkswagen Amarok ise 3,18 milyon TL’den 4,58 milyon TL’ye yükseldi.
Yasa Piyasaya Nasıl Yansıyacak?
Resmi Gazete’de yayımlanan düzenlemenin ardından sıfır araç fiyatlarında artış bekleniyor. Özellikle hibrit ve yüksek motor hacimli araçlarda fiyatlar ciddi şekilde artacak.
Otomotiv Sektörünün Görüşleri
Sektör temsilcileri, vergideki artışın talebi bir miktar azaltabileceğini, ancak çevre dostu araçların desteklenmesinin önemli olduğunu söylüyor.
Tüketicilerin Alım Kararları
Yeni ÖTV oranlarının araç tercihlerini etkilemesi bekleniyor. Tüketicilerin bütçelerini buna göre planlaması gerekiyor.
Çevreci Araçlara Yönelik Vergi Politikaları
Kanun, vergi sisteminde çevreci araçları teşvik edecek şekilde motor hacmi ve elektrik gücüne göre oranları belirleyerek uzun vadeli sürdürülebilirlik hedefliyor.





