Bilim, teknoloji ve yaratıcılık odaklı içeriğiyle dikkat çeken atölye programı, çocukların el becerilerini ve problem çözme yetilerini geliştirmeyi hedefliyor. Teknolojiye ilgi duyan, üretkenliğini ortaya koymak isteyen çocuklar için hazırlanan bu eğitimler, Çukurova Belediyesi Teknoloji ve İnovasyon Merkezi koordinasyonunda gerçekleştirilecek.
İşte çocukları bekleyen atölye programı:
- 3D Kalem Atölyesi (14 Temmuz): Katılımcılar, 3D kalem teknolojisiyle kendi üç boyutlu tasarımlarını oluşturacak. İlkokul öğrencilerine yönelik atölye, 10:00-11:30 ve 14:00-15:30 saatlerinde iki oturumda yapılacak.
- STEAM Uygulama: Uçak Yapımı (16 Temmuz): Bilim, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik disiplinlerini bir araya getiren bu atölyede öğrenciler, temel aerodinamik kurallara göre kendi uçaklarını tasarlayacak. Eğitim, ilkokul seviyesindeki öğrencilere 10:00-11:30 saatleri arasında verilecek.
- 3D Gözlük Deneyimi (16-17-18 Temmuz): Ortaokul öğrencilerine yönelik etkinlikte çocuklar, özel gözlüklerle sanal dünyaları keşfederek dijital teknolojinin heyecan verici yönleriyle tanışacak. Etkinlikler üç gün boyunca, her gün 14:00-15:30 saatleri arasında düzenlenecek.
- STEAM Uygulama: Kuş Evi Yapımı (17 Temmuz): Doğa sevgisini ve çevre bilincini pekiştirmeyi amaçlayan bu etkinlikte, öğrenciler kendi kuş evlerini inşa edecek. Etkinlik ilkokul öğrencileri için 10:00-11:30 saatleri arasında planlandı.
- STEAM Uygulama: Gemi Yapımı (18 Temmuz): Temel fizik kurallarının eğlenceli bir şekilde öğretileceği bu atölyede öğrenciler, yüzen minyatür gemiler tasarlayacak. Etkinlik, 10:00-11:30 saatlerinde ilkokul öğrencilerine yönelik gerçekleştirilecek.
Uygulamalı olarak düzenlenecek tüm atölyeler, çocuklara öğrenme imkânı sunarken aynı zamanda eğlenceli ve verimli bir yaz tatili geçirmelerine katkı sağlayacak. Sosyal etkileşim, yaratıcılık ve takım çalışması gibi becerilerin gelişimine de destek olacak atölyelere başvuru yapmak isteyenler, Çukurova Belediyesi’nin resmi internet sitesi üzerinden bilgi ve kayıt işlemlerine ulaşabilecek.




