Basın mensuplarının yoğun ilgi gösterdiği buluşmada konuşan Şube Başkanı Mustafa Sarıgeçili, 2024-2025 eğitim öğretim yılının genel değerlendirmesini yaparak öğretmenlik mesleğinin güncel sorunlarına dair önemli açıklamalarda bulundu.
“Unvan karmaşası öğretmenliğe zarar veriyor”
Sarıgeçili, öğretmenlik mesleğinde yaşanan unvan kargaşasına dikkat çekerek, bu durumun hem öğretmenlerin mesleki motivasyonunu düşürdüğünü hem de eğitim sisteminde kafa karışıklığına yol açtığını söyledi.
Sarıgeçili,“2024-2025 yılı eğitim öğretim dönemini yaklaşık 530 bin öğrenci ve 34 bin eğitim çalışanı ile tamamladık. Eğitim adına sağlıklı ve verimli bir yıl geçirdiğimize inanıyorum. Ancak uzun süredir dile getirdiğimiz önemli bir sorunumuz var. Kariyer Basamakları kapsamında yalnızca 'öğretmen', 'uzman öğretmen' ve 'başöğretmen' unvanlarının bulunması gerektiğini savunuyoruz. Bu konuda yıllardır yetkili sendika olarak mücadele ediyoruz” dedi. Sarıgeçili ayrıca, sözleşmeli ve ücretli öğretmenliğin de tamamen kaldırılması gerektiğini vurguladı.

“Mülakat sistemi objektif ve denetlenebilir olmalı”
Konuşmasında öğretmen alımlarında uygulanan mülakat sistemine de değinen Sarıgeçili, mevcut uygulamaların öğretmenler arasında güvensizlik yarattığını belirtti.
Sarıgeçili,“Geçtiğimiz yıl mülakatlar öğretmen camiasında ciddi tartışmalara neden oldu. Bu yıl da 25 bin öğretmen alımı yapılacak, ayrıca 10 bin kişi öğretmen akademilerine kabul edilecek. Adaylar yaklaşık 18 aylık bir eğitim sürecinden geçtikten sonra sözleşmeli öğretmen olarak görevlerine başlayacaklar. Eğer mülakat süreci herkesin kabul edebileceği şekilde, objektif kriterlerle ve şeffaf olarak yürütülecekse buna karşı değiliz” ifadelerini kullandı.
“Depremin izleri eğitimde silinmeli”
6 Şubat depremlerinden etkilenen illerden biri olan Adana’daki okul yapılarının durumu da toplantının gündemindeydi. Sarıgeçili, eğitim ortamlarının güvenli hale getirilmesinin öncelikli hedeflerden biri olması gerektiğini söyledi.
Sarıgeçili,“Adana dapremlerden etkilenen iller arasında yer aldı. 35 okulun yıkıldığını ve bazı okulların yeniden yapım ya da güçlendirme sürecinde olduğunu daha önce dile getirmiştik. Çalışmalar sürüyor ancak en kısa sürede tamamlanmalı. Her öğrencinin kendi okulunda, güvenli ve sağlam binalarda eğitim görmesini istiyoruz” şeklinde konuştu.
Eğitim-Bir-Sen Adana Şubesi, öğretmenlerin mesleki haklarının korunması ve eğitimin niteliğinin artırılması adına taleplerini dile getirmeye devam edeceğini belirtti.




