Geçtiğimiz yıl temmuz ayında eşi ve çocuğuyla birlikte kısa bir tatil planladığını anlatan Subaşı, kızının isteği üzerine 5 yıldızlı, aquaparklı bir otelde bir gece konaklamak istediklerini söyledi. Rezervasyonu bir seyahat acentesi aracılığıyla tamamladıklarını belirten Subaşı, otele vardıklarında beklenmedik bir muameleyle karşılaştıklarını ifade etti.
“Sizi Otele Almıyorum”
Otele giriş yapmak üzereyken lobide bekletildiklerini aktaran Subaşı, bu sırada kayıt işlemlerinin yapıldığını, bilekliklerin verildiğini ancak odalarına alınmadıklarını belirtti. Yaklaşık bir buçuk saat sonra müdüre neden bekletildiklerini sorduğunda ise beklenmedik bir cevapla karşılaştı: “Sizi otele almıyorum.”
Bu cevaba tepki gösterdiğinde, otel müdürünün kendileriyle yapılan sözleşmeyi yırtıp çöpe attığını belirten Subaşı, yaşananlar üzerine jandarmaya haber verdiklerini söyledi.
“40 Derece Sıcakta Bahçede Bekletildik”
O günün sıcaklığının 40 dereceyi bulduğunu ve çocuklarıyla birlikte saatlerce dışarıda perişan olduklarını anlatan Subaşı, “Aquaparkta geçirmeyi planladığımız bir günü, otel müdürünün keyfi ve saygısız davranışı nedeniyle rezil şekilde geçirdik” dedi.
Mahkemeden Örnek Teşkil Edecek Karar
Yaşanan olayın ardından Subaşı, otel hakkında Adana Tüketici Mahkemesi’nde manevi tazminat davası açtı. Mahkeme, otelin Nazan Akça Subaşı ve eşine manevi tazminat ödemesine hükmetti. Karar doğrultusunda 10 bin TL tazminat kazanan Subaşı, “Benim için paradan çok bu haksızlığın cezasız kalmaması önemliydi. Bu davayı, benzer mağduriyetler yaşanmaması adına açtım” diye konuştu.
“Artık Emsal Bir Karar Var”
Çalışan bireyler olarak sınırlı tatil imkanları olduğunu vurgulayan Subaşı, “Şımarık birkaç kişinin tavrı yüzünden tatilimiz burnumuzdan geldi. Ama artık elimizde emsal bir mahkeme kararı var. Kimsenin keyfi davranışları cezasız kalmamalı” sözleriyle yaşadığı süreci özetledi.