Otomobil satın alırken sadece sıfır fiyatlar değil, ikinci el değeri de artık temel kıstaslardan biri hâline geldi. 2025 itibarıyla açıklanan veriler, bazı modellerin birkaç yıl içinde ciddi kayıplar yaşadığını gösteriyor. Kullanıcılar, bu modellerde karşılaştıkları sorunlar nedeniyle yeniden satışta zorluk yaşıyor. Piyasa koşulları, teknik donanım kadar sürdürülebilir marka güvenini de ön plana çıkardı. Bu da bazı markaları zor durumda bıraktı.
Lüks sınıfın cazibesi ikinci elde kayboluyor
Alfa Romeo Giulia, stil ve sürüş performansına rağmen ikinci elde ciddi şekilde değer kaybetti. Jaguar XE ve XF modelleri ise benzer şekilde, alıcı bulmakta zorlanıyor. BMW 7 Serisi ve Mercedes-Benz S Serisi gibi modeller de yüksek bakım ve işletme giderleri nedeniyle cazibesini kaybetti. Bu araçlar, sıfır alımda prestij sunarken, ikinci elde yük olmaya başladı. Bu da birçok alıcının fikrini değiştirdi.

Yeni teknolojiyle donatılmış ama değer kaybı yüksek
Elektrikli ve hibrit araçlar da değerini koruyamayan modeller arasında. BMW 5 Serisi Hybrid’in yüzde 19,9, Tesla Model S’in yüzde 17,2 oranında değer kaybetmesi dikkat çekiyor. Porsche Taycan gibi yüksek segmentli modellerde bile bu oran yüzde 15’i aşıyor. Teknolojideki hızlı gelişim, bu araçları bir yılda eski gibi gösteriyor. Alıcılar ise artık sadece çevreci değil, güncel teknolojiye sahip araç arıyor.
Türkiye pazarına yeni girenler ve tutunamayanlar
Chery Tiggo 7 / 8 ve MG 5 gibi Çinli modeller, piyasaya hızlı girmelerine rağmen servis yetersizliği nedeniyle ikinci elde değer kaybediyor. Peugeot 508 başlangıç fiyatıyla dikkat çekse de, ikinci elde beklenen ilgiyi göremedi. Citroen C5 Aircross da benzer şekilde rakiplerine karşı fiyat/performans dengesinde geride kalıyor. SUV ve elektrikli segmentte Tesla Model Y, Hyundai Kona Electric ve Kia Niro EV de ikinci elde düşüş grafiği çiziyor.





