Adana Şehir Müzesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen seminerin temel amacı; Adana’nın güçlü yönlerini öne çıkararak şehrin ulusal ve uluslararası alanda daha doğru bir şekilde tanıtılmasını sağlamak, kentle ilgili olumlu haberlerin sayısını artırmak, dezenformasyonla etkin mücadele etmek ve Adana'nın marka değerine katkıda bulunmak olarak açıklandı.

Adana’da Kırmızı Işıkta Geçen Yandı! İşte EDS Takibi Yapılan Noktalar
Adana’da Kırmızı Işıkta Geçen Yandı! İşte EDS Takibi Yapılan Noktalar
İçeriği Görüntüle

İLETİŞİMDE ETİK, HABERDE DOĞRULUK

Kamu kurumlarının Basın ve Halkla İlişkiler birimlerinde görevli personel ile yerel basın mensuplarına yönelik hazırlanan programın ilk gününde; Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Muzaffer Sümbül, içerik üretimi, hikâye anlatıcılığı ve Adana’nın yaşanabilir, güvenli bir kent olarak imajının dijital içeriklerle nasıl güçlendirileceği üzerine kapsamlı bir sunum yaptı.

İlk günün devamında ise Adana Valiliği İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü personelleri Özlem Tümenbatur ve Seray Yıkılmaz Ası, katılımcılara basın bülteni hazırlama teknikleri ve halkla ilişkilerde etkili iletişim stratejileri üzerine bilgiler aktardı.

DEZENFORMASYON VE YEREL BASININ ROLÜ ÖNE ÇIKTI

Seminerin ikinci gününde Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Dezenformasyonla Mücadele Merkezi Uzmanı Dr. Ümmühan Yücel, dezenformasyonun tanımı, etkileri ve bu olguyla mücadele yöntemleri hakkında detaylı bir sunum gerçekleştirdi. Gazetecilikte etik kuralların altını çizen Yücel, özellikle sosyal medyada bilgi kirliliğiyle nasıl başa çıkılması gerektiğini örneklerle anlattı.

Ardından Refleks Gazetesi Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Mehmet Uluğtürkan, yerel ve bölgesel kalkınmada yerel medyanın etkisine dair sunumuyla dikkat çekti. Katılımcıların sorularıyla etkileşimli ilerleyen oturumda, yerel basının toplumsal gelişimdeki rolü tartışıldı.

Günün son sunumu ise Çukurova Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mehmet Cihan Yavuz tarafından yapıldı. Yavuz, Adana'nın güçlü yönlerinin tanıtımına yönelik kaliteli içeriklerin hazırlanması ve yaygınlaştırılmasına yönelik stratejileri değerlendirdi.

Kaynak: BÜLTEN