DR. DT. BOĞA, “TECRÜBE VE İNSAN İLİŞKİSİ HER ZAMAN MERKEZDE OLACAK”
Adana Diş Hekimleri Odası yöneticileri olarak birçok bilimsel toplantıya imza attıklarını,
teknolojik gelişmeleri paylaşmanın yanı sıra mesleki dayanışmayı güçlendirdiklerini, genç
hekimlere yol gösterdiklerini söyleyen Başkan Dr. Dt. Hasan Boğa, yaptığı açılış
konuşmasında “Bugün burada yalnızca gönüllü mentörlük toplantısı için değil, aynı zamanda
hekimlik kültürünü güçlendirmek için de bir aradayız. Tecrübeli meslektaşlarımız yıllar içinde
edindiği bilgi birikiminin genç meslektaşlara aktarılması, mesleğimizin geleceği açısından nasıl
çok kıymetliyse, genç bir diş hekiminin kariyerinde bazen bir cümle, bazen doğru zamanda
verilen küçük bir desteğin çok büyük fark yarattığı inancındayız. Mentörlük; sadece bilgi
öğretmek değil, mesleki özgüvenide kazandırmaktır. Unutulmamalıdır ki meslekte başarı
sadece iyi tedavi yapmakla değil; güven vermek, iletişim kurmak ve sürekli gelişmekle
mümkündür” diye konuşan Başkan Dr. Dt. Boğa, dijital diş hekimliğinin, yapay zekânın ve
yeni teknolojilerin hızla geliştiğini hatırlatarak; tecrübe ve insan ilişkisinin her zaman
merkezde olacağının altını çizdi.
DT. GÜLER, “İSTİHDAMDA BÜYÜK PROBLEM YAŞAYAN BİR HEKİM ORDUSU GELİYOR”
2030lu yıllarda diş hekimi sayısının 100.000’lere ulaşacağını, 30 yaş altı diş hekiminin 40 bini
bulacağını ifade eden Türk Diş Hekimleri Birliği (TDB) Genel Başkanı Dt. Fatih Güler,
konuşmasında “Son derece genç ve dinamik diş hekimleri mezun oluyor. Fakat iş bulmakta
giderek zorlanan, istihdamda büyük problem yaşayan bir hekim ordusu ortaya çıkacak.
Maalesef geçmiş dönemde de kontenjanların yeterince planlanmadığı ve bugünler
düşünülmeden arttırılmış olması bizi bu tabloyla karşı karşıya bırakıyor. Sağlık Bakanlığının
atama konusunda yetersiz kadrolar açması, maliyenin bu konuda yeterli kadro vermemesi,
özelde herhangi bir hizmet alımının, herhangi bir planlamanın olmaması; diş hekimlerinin
Türkiye sınırında dengeli dağılımını, istihdamını belli bir noktaya getirmekte zorlanmaktadır.
Bizler bu konuda tüm siyasileri, Sağlık Bakanlığını daha duyarlı olmaya ve atama
kadrolarında diş hekimlerine de öncelik vermelerini ve atama sayılarını arttırmasını talep
ediyoruz. TDB olarak ilgili birimlerle her türlü görüşmeyi yapıyoruz. Sorunlar giderilene kadar
da yapmaya devam edeceğiz.” dedi.
Gönüllü diş hekimlerinden yoğun ilgi gören ‘Dental Mentör Programı’nın devam edeceği
bildirildi.
Asayiş
Adana
Ado’dan Dental Mentör Programı
Adana Diş Hekimleri Odası Başkanı Dr. Dt. Hasan Boğa, ‘Gönüllü Dental Mentörlük Toplantısı’nda yaptığı konuşmada “Mesleğimiz yalnızca teknik beceri değil; deneyim aktarımı, etik yaklaşım ve insani dokunuş gerektiriyor” dedi.
Kaynak: Haber Merkezi
Yorumlar
Trend Haberler
Nurettin Rençber Adana’da Gönüllere Dokundu
Ediz Öğretmen, 6 Aylık Yaşam Savaşını Kaybetti
Adana’daki AVM’de Dehşet!
Seyhan’da Parklar Baştan Sona Yenileniyor! İlk Durak Şehitler Parkı
MHP Adana İl Teşkilatı Feshedildi
Direksiyon Başında Uyudu, Dolmuş Duvara Çarptı! İfadesi Şaşırttı
Düğününe 2 Ay Kala Acı Son! Genç Müdür Yardımcısı Evinde Ölü Bulundu
12 Gündür Kayıp! Eğlence Çayı’na Giren Gençten Hâlâ Haber Yok
Ramazan Cem Karamustafaoğlu Görevi Devraldı
Silivri’de Karar Günü




